torsdag 22 februari 2007

träff vecka 9

Måndagen den 26 Februari 18.00-21.00

Nu kör vi varannan måndag på Solberget med start redan nu på måndag.
Där finns massor av verktyg om man vill låna och lite material att få eller köpa till självkostnadspris.

Jag fixar fikat som vanligt!
Och det är som alltid helt gratis!
Så det är bara att ta med sig det man behöver för att pyssla så fixar sig kvällen av sig själv.

Jag kommer att tillverka lite knivar under kvällen så om det är någon som vill göra sig en egen täljkniv så finns det material och verktyg till det. Kostnad för bladet är 50 pengar.

Jag tittar på möjligheten att ta dit någon som är sjukt bra på att sticka, som kan lära oss att sticka lite bättre, det kanske finns behov att få visat för sig hur man maskar av eller monterar ihop det man har stickat. Så håll i hatten och hoppas på det bästa…



2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt, jag kommer!! Kan även försöka få med mig en CD-rom från stickstämman i somras. /Sofia

Sabina sa...

Shit, jag lyckades missa den här gången också. Jag ska kolla bloggen varje dag framöver :P
Har försökt komma förbi sen kulturnatten då jag fick nys om att ni fanns till men har alltså inte lyckats än.
Men jag ska försöka komma nästa gång.. när det nu blir..

Göra egen kniv lät riktigt intressant, har länge funderat på att göra det, så det vore kul om det fanns material till det även nästa gång.
Och nästa gång ska jag försöka se till att inte missa =)

/Sabina (ny i gruppen..)